Leszwemmen voor kinderen

De zwemlessen vinden op vrijdag avond in 3 verschillende lesblokken plaats van 18:15 – 18:55 uur, van 19:00 – 19:40 uur en van 19:45 – 20:25 uur. In principe is er op elke laatste vrijdag van de maand kledingzwemmen en kijkdag voor de ouders, opa’s, oma’s en andere familieleden vanaf de tribune. Regelmatig mogen ook de ouders meedoen met de zwemles, dit heeft tevens tot doel om u te laten zien wat uw kind allemaal kan en doet tijdens de zwemles. Voor de exacte datums van de lessen met kledingzwemmen, kijlessen en ouder zwemmen, bekijk onze Jaarplanning.

Er wordt zwemles gegeven voor het behalen van de volgende diploma’s:

• A-diploma
  • B-diploma
  • C-diploma
  • Zwemvaardigheid niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • Aquasportief niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • Plankspringen niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • Snorkelen niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • Survival niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • synchroonzwemmen niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • Waterpolo niveau 1, niveau 2 en niveau 3.
  • Wereldzwemslagen niveau 1, niveau 2 en niveau 3.

Om het diploma geldig te maken beschikken wij over trainers/ trainsters welke de officiële opleiding gedaan hebben voor Zwemleider ABC, Survival en Snorkelen om les te geven en examens af te nemen. Deze trainers/ trainsters komen voort uit onze eigen bestand van medewerkers (trainers en toezichthouders) en hun kinderen van 14/15 jaar en ouder. Deze kinderen hebben op enig moment alle of een groot deel van de zwemdiploma’s gehaald. Een aantal van hen vindt het leuk om uw kinderen op te leiden. Zwemvereniging Amstelland ondersteunt en stimuleert de opleiding van deze aspirant-trainers actief.

Vrijzwemmen voor volwassenen

Op vrijdagavond is er gelegenheid tot vrijzwemmen van 20.30 tot 21.15 uur in het instructie- en wedstrijdbad (banen / conditiezwemmen).

Inschrijven en wachtlijsten

Er is een wachtlijst voor startende kinderen met een wachttijd van ongeveer 1 jaar. Kinderen kunnen altijd worden ingeschreven, en worden pas opgeroepen voor zwemles vanaf 4,5 jaar oud. Onze ervaring leert dat kinderen tussen 4 en 4,5 jaar motorisch lichamelijk nog niet klaar zijn voor zwemles. Mocht u besluiten toch in te schrijven dan kan dat iedere vrijdagavond aan onze kassa of door het downloaden en inleveren van het inschrijfformulier. Let er wel op dat het inschrijfformulier helemaal is ingevuld, anders kunnen wij hem niet in behandeling nemen.

Voor andere vragen, o.a. over contributie- en lesgeld, zie onze ‘Veel gestelde vragen’ pagina.